DN.271-11/2022
Tarnów dn. 15.11.2022 r.
OGŁOSZENIE O PRZETARGU CYWILNYM
Przetarg organizowany jest na zasadach określonych w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu Cywilnym oraz na podstawie Zarządzenia Nr 2/2021 Dyrektora Tarnowskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji z dnia 05 lutego 2021 r. w sprawie Regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość, bez podatku od towarów i usług, jest mniejsza niż kwota 130.000 zł, w związku z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.).
- Zamawiający: Tarnowski Ośrodek Sportu i Rekreacji – Gmina Miasta Tarnowa
33-101 Tarnów, ul. Traugutta 5a 14 622 07 10 , e-mail sekretariat@tosir.com.pl, https://bip.malopolska.pl/tosirekreacji
- Przedmiot przetargu
- Nazwa przetargu: „Kompleksowa usługa gospodarowania odpadami komunalnymi
z obiektów TOSiR w roku 2023”
CPV: 90500000-2 – usługi związane z odpadami,
- Zakres zamówienia:
- Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie kompleksowego gospodarowania odpadami komunalnymi (użyczenie pojemników na odpady, odbiór odpadów, wywóz, utylizacja) powstałych na terenach obiektów Tarnowskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, znajdujące się na terenie Gminy Miasta Tarnowa, o których to nieruchomościach mowa
w art. 6c ust 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1297) oraz Uchwały Nr XLII/370/2020 Rady Miejskiej w Tarnowie z dnia 26 listopada 2020 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości
i porządku na terenie miasta Tarnowa (Dz.URZ.WOJ.2020.8004). - Odpady komunalne mają być odbierane z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, zlokalizowane na terenach obiektu Tarnowskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji.
- Odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie bezpośrednio z nieruchomości,
z podziałem na następujące frakcje:
- zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne,
- odpady komunalne zgromadzone w sposób selektywny obejmujących: papier, szkło, tworzywa sztuczne.
- Częstotliwość wywozu opadów odbywać się będzie na zgłoszenie Zamawiającego z czasem reakcji do 2 dni roboczych przez Wykonawcę.
- Obiekty objęte przedmiotem zamówienia:
- Hala Sportowo – Widowiskowa im. Shihana Wiesława Gwizda przy ul. Krupniczej 8a, 33-100 Tarnów,
- Tereny Rekreacyjne – Lodowisko, ul. Wojska Polskiego 14, 33-100 Tarnów,
- Pływalnia Kryta – Park Wodny, ul. Piłsudskiego 30, 33-100 Tarnów,
- Stadion Sportowy im. Trenera Emila Wzorka, ul. Piłsudskiego 32, 33-100 Tarnów,
- Miejski Dom Sportu im. Andrzeja Kiełbusiewicza, ul. Traugutta 5a, 33-101 Tarnów,
- Arena Jaskółka Tarnów, ul. Traugutta 3b, 33-101 Tarnów,
- Letni Park Wodny/Boisko futsal/Lodowisko ul. Traugutta 5a , 33-100 Tarnów (uruchomienie obiektu maj/czerwiec 2023 r.),
- Stadion Lekkoatletyczny, ul. Traugutta, 33-101 Tarnów – droga dojazdowa
od ul. Czerwonych Klonów (uruchomienie obiektu maj/czerwiec 2023 r.).
- Informacje o szczególnych wymaganiach związanych z przedmiotem zamówienia:
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilość i pojemności pojemników na poszczególnych lokalizacjach w związku z sezonowym funkcjonowaniem wybranych obiektów, a także zmianę częstotliwości odbioru odpadów komunalnych w określonym czasie.
- Wykonawca użyczy Zamawiającemu pojemniki na odpady na czas trwania świadczenia usług.
- Wykonawca starający się o realizację zamówienia „Kompleksowa usługa gospodarowania odpadami komunalnymi z obiektów TOSiR w roku 2023” musi spełniać następujące wymagania: spełnia wymagania określone w art. 9d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1297) oraz wymagania określone w rozporządzeniu Ministerstwa Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), przy czym Wykonawca powinien dysponować lub będzie posiadać w dyspozycji pojazdy specjalistyczne zgodne z opisem przedmiotu zamówienia i wymaganiami dotyczącymi pojazdów do obsługi zamówienia.
- Informacje dotyczące gwarancji lub praw autorskich (o ile dotyczy): nie dotyczy.
- Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej (tak/nie): NIE.
- Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej (tak/nie): NIE.
- Termin realizacji zamówienia: 1 styczeń 2023r.- 31 grudzień 2023 r.
- Określenie wysokości, sposobu i terminu wniesienia wadium:
- Przystępujący do przetargu powinien, pod rygorem niedopuszczenia do niego, wnieść wadium w wysokości 1000,00 zł (jeden tysiąc złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert, zgodnie z zasadami opisanymi w pkt.2-4 niniejszego rozdziału.
- Wadium można wnieść w pieniądzu na rachunek bankowy Zamawiającego – Tarnowskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w banku: Bank Handlowy o numerze
90 1020 4955 0000 7402 0267 6351, z zaznaczeniem w tytule przelewu: „Wadium – Kompleksowa usługa gospodarowania odpadami komunalnymi z obiektów TOSiR w roku 2023”. - Wadium wnoszone w pieniądzu (pkt 2) musi znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego nie później niż w dniu i w godzinie składania ofert.
- Dowód wniesienia wadium w pieniądzu należy dołączyć do oferty.
- Zamawiający zatrzymuje i zwraca wadium na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość zatrzymania wadium z chwilą odmowy podpisania umowy przez Wykonawcę.
- Warunki udziału w postępowaniu i opis sposobu spełnienia tych warunków:
- O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy załączą do oferty:
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
- oświadczenie o zapoznaniu się z warunkami przetargu,
- wypleniony formularz ofertowy (załącznik nr 1).
- Ofertę stanowi wypełniony formularz ofertowy według załączonego wzoru (załącznik nr 1), wraz z wszystkimi wymaganymi oświadczeniami i dokumentami zamówienia.
- Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana wg formuły „spełnia – nie spełnia”. Niespełnienie chociaż jednego warunku, o którym mowa wyżej skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania i odrzuceniem oferty.
- Informacja o dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy uczestniczący
w przetargu w celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu: Nie dotyczy.
- Informacja o dokumentach potwierdzających, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom: Nie dotyczy.
- Inne wymagane dokumenty niż wymienione w rozdziale V i VI ogłoszenia: Nie dotyczy.
- Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert:
- Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom zawartym w Ogłoszeniu i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza
w oparciu o podane poniżej kryteria oceny ofert. - Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie następującymi kryteriami:
cena najniższa/cena badana x waga 100%
- Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana wg formuły „spełnia – nie spełnia”.
- Umowa:
- Zawarcie umowy w wyniku przetargu nastąpi z chwilą złożenia przez strony podpisów na osobnym dokumencie obejmującym jej treść.
- Wzór umowy stanowi załącznik nr 2 do ogłoszenia.
- Opis sposobu obliczenia ceny oferty
- Cenę oferty brutto należy podać w polskich złotych cyfrowo i słownie, a przedstawioną cenę
w ofercie należy zaokrąglić do dwóch miejsc po przecinku (do jednego grosza). - Wykonawca określi cenę za przedmiot zamówienia w formularzu ofertowym.
- Łączna cena oferty musi obejmować cały zakres zamówienia określony w zapytaniu ofertowym.
- W cenie oferty należy uwzględnić także inne koszty, o ile Wykonawca je przewiduje (np. koszty dojazdu, opłaty, ubezpieczenia, itp.).
- Przy obliczaniu ceny należy uwzględnić, że cena będzie obowiązywać strony przez cały okres realizacji zamówienia.
- Opis sposobu przygotowania oferty:
- Ofertę należy sporządzić i przedstawić Zamawiającemu w języku polskim w formie pisemnej w jednym egzemplarzu.
- Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, w przypadku złożenia więcej niż jedną ofertę zostanie wykluczony z postępowania.
- Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty,
- Treść oferty musi odpowiadać treści ogłoszenia i zostać sporządzona według formularza oferty stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia.
- Oferta i dokumenty, które sporządza Wykonawca muszą być podpisane przez osobę(y) uprawnioną(e) do zaciągania zobowiązań cywilno-prawnych w imieniu Wykonawcy lub pełnomocnika Wykonawcy. W ostatnim przypadku do oferty należy dodatkowo załączyć
w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie stosowne pełnomocnictwo podpisane przez osobę(y) uprawnioną(e) do zaciągania zobowiązań cywilno-prawnych
w imieniu Wykonawcy. Pełnomocnictwo w sposób jednoznaczny ma określać, do jakich czynności upoważniona jest osoba pełnomocnika. - Wymagane dokumenty należy przedstawić w formie oryginałów lub kserokopii. Dokumenty złożone w formie kserokopii muszą być opatrzone klauzulą za zgodność z oryginałem.
- Do formularza oferty należy dołączyć wszystkie wskazane w ogłoszeniu dokumenty.
Spis dokumentów zawiera rozdział V- VII ogłoszenia.
- Miejsce i termin składania ofert:
- Termin składania ofert do:11.2022 r. do godz. 1100.
- Miejsce składania ofert: Tarnowski Ośrodek Sportu i Rekreacji, 33-101 Tarnów,
Traugutta 5a, sekretariat. - Ofertę należy złożyć w trwale zabezpieczonym opakowaniu w taki sposób aby nie można było zapoznać się z jej treścią do czasu otwarcia ofert, zaadresowanym na Zamawiającego, tj. na Tarnowski Ośrodek Sportu i Rekreacji, 33-101 Tarnów, ul. Traugutta 5a. Na opakowaniu należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy oraz nazwę przetargu, do którego składana jest oferta. Skutki zaadresowania koperty niezgodnie z powyższym opisem ponosi Wykonawca.
- Za moment złożenia oferty uważa się datę i godzinę jej doręczenia do miejsca składania ofert.
- Oferty, które wpłyną po upływie terminie ich składania będą nieważne, bez względu na datę stempla pocztowego i zostaną zwrócone Wykonawcom bez otwierania.
- Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca ma prawo do wycofania swojej oferty, bądź w celu rezygnacji z udziału w postępowaniu, bądź w celu jej modyfikacji
i ponownego jej złożenia przed upływem terminu składania ofert. Zmiana treści oferty lub jej wycofanie wymaga formy pisemnej.
- Miejsce i termin otwarcia ofert:
- Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego: Tarnowski Ośrodek Sportu
i Rekreacji, 33-101 Tarnów, Traugutta 5a, sekretariat, dnia 29 listopad 2022 r.
o godz. 1115. Otwarcie ofert jest jawne. - Nazwy i adresy Wykonawców, informacje dotyczące ceny każdej oferty zostaną ogłoszone przez Zamawiającego podczas otwarcia ofert.
- Informacje dotyczące przebiegu sprawdzania ofert, oceny oraz porównania ofert, wyboru Wykonawcy nie będą ujawnione do momentu ogłoszenia nazwy wybranego Wykonawcy,
- Oferty Wykonawców są jawne od chwili ich otwarcia. Wykonawcy mogą zastrzec w ofercie informacje, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o nieuczciwej konkurencji (art. 11 ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji). Brak takiego zastrzeżenia spowoduje, że cała oferta zostanie ujawniona na życzenie każdego Wykonawcy uczestniczącego w postępowaniu.
- Zamawiający sporządzi protokół z otwarcia ofert zawierający nr oferty, nazwa Wykonawcy, adres Wykonawcy, cena oferty.
- Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
- Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.
- Pracownikiem uprawnionym do kontaktów w sprawach formalnych jest
Mateusz Starzec – Kierownik Zespołu Obiektów, tel. 14 622 07 10. - Wszelkie wnioski, zawiadomienia, oświadczenia i informacje Zamawiający oraz Wykonawcy przekazują pisemnie lub elektronicznie (e-mail sekretariat@tosir.com.pl), każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
- Zamawiający niezwłocznie udzieli odpowiedzi na wszelkie zapytania związane z treścią Ogłoszenia pod warunkiem, że zapytanie wpłynie do Zamawiającego nie później niż na 2 dni przed terminem składania ofert.
- Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zostanie przekazana wszystkim potencjalnym Wykonawcom, bez ujawniania źródła zapytania, poprzez zamieszczenie na stronie internetowej Zamawiającego https://bip.malopolska.pl/tosirekreacji oraz pisemnie stronie pytającej.
- W szczególnych przypadkach, przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający może zmodyfikować treść ogłoszenia jednak nie później niż na 2 dni przed terminem składania ofert.
- Dokonaną modyfikację ogłoszenia Zamawiający niezwłocznie umieści na stronie internetowej https://bip.malopolska.pl/tosirekreacji
- Zamawiający przedłuży termin składania ofert, jeśli w wyniku modyfikacji treści ogłoszenia niezbędny jest dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach. Informację o przedłużeniu terminu składania ofert zamawiający niezwłocznie umieści na stronie internetowej https://bip.malopolska.pl/tosirekreacji
- W toku oceny ofert zamawiający może żądać od Wykonawcy pisemnych wyjaśnień dotyczących złożonej oferty.
- Odrzucenia oferty:
Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
- wpłynie po upływie terminu składania ofert,
- Wykonawca nie spełnia warunków udziału w postępowaniu określonych
w niniejszym ogłoszeniu, - jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
- jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
- jest niezgodna z niniejszym ogłoszeniem,
- zawiera omyłki polegające na niezgodności z niniejszym ogłoszeniem powodujące istotne rozbieżności z jego treścią,
- została złożona przez Wykonawcę, który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych dowodów,
- została złożona przez Wykonawcę, który z przyczyn leżących po jego stronie,
w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy
w sprawie zamówienia publicznego, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady. - Informacje dodatkowe :
- O wyniku przetargu albo o jego zamknięciu bez dokonania wyboru oferty Zamawiający niezwłocznie powiadamia Wykonawców obowiązkowo drogą elektroniczną, jednocześnie umieszczając stosowną informację na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Zamawiającego.
- Wybranemu Wykonawcy Zamawiający wskaże termin i miejsce podpisania umowy.
- Jeżeli Wykonawca wraz z ofertą nie złoży dokumentów, o których mowa w rozdziale V- VIII, lub Zamawiający stwierdzi, że dokumenty zawierają błędy lub budzą wątpliwości Zamawiającego, Zamawiający wzywa do złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień w terminie wskazanym przez siebie, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy przetargu podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienia postępowania.
- W uzasadnionych przypadkach przetarg może zostać zamknięty bez dokonania wyboru,
w szczególności, gdy oferta najkorzystniejsza przekracza kwotę jaką Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. - W uzasadnionych przypadkach przed terminem składania ofert warunki przetargu mogą zostać przez Zamawiającego zmienione.
- Przetarg może zostać przez Zamawiającego w każdym czasie odwołany bez podawania przyczyny.
- Klauzula informacyjna z art. 13 RODO[1]
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- Administratorem danych osobowych jest Gmina Miasta Tarnowa – Tarnowski Ośrodek Sportu i Rekreacji.
- Kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych w Tarnowskim Ośrodku Sportu i Rekreacji pod adresem: gm@tosir.com.pl.
- Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania.
- Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp”.
- Dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy, a przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej;
- Obowiązek podania danych osobowych osoby, której dane dotyczą bezpośrednio przez tą osobę jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
- W odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
- Osoby, której dane dotyczą posiadają:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych ich dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych[2];
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO[3];
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają, że przetwarzanie danych osobowych ich dotyczących narusza przepisy RODO.
- Osobom, których dane dotyczą nie przysługuje:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania ich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Załączniki do Ogłoszenia:
- formularz ofertowy,
2) projekt umowy.
Zamawiający:
[1] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
[2] Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
[3] Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
Do pobrania :